Geoblog.pl    mienta    Podróże    Azja    Swiatynia setek czerwonych Torii*

Japonia
Japonia, Kyōto
Przejechano 19574 km

Fushimi Inari Shrine, dostalismy sie tam pociagiem zaledwie dwie stacje w kierunku Nara. Slawna z licznych zdjec z czerwonymi torii.

Wjazd za darmo co nas ucieszylo i zaczelismy zwiedzac. Wszystko wyglada jak jedna wielka swiatynia, albo kilka malych, znalezlismy w koncy czerwona brame i weszlismy porobic kilka zdjec i pozwiedzac, ale czerwony korytarz ani myslal sie konczyc co chwila pojawialy sie czerwone torii i kolejne i kolejne a wszystko to pod gore po schodach, i wyzej i wyzej. Upal i deszcz, pot i kolejne 50 torii.

W pewnym momencie bylismy na samej gorze. Teraz czeka nas droga w dol inna trasa ale ciagle posrodku setek torii.

*Torii (jap. 鳥居, dosłownie: tori - ptak, i - miejsce dla ptaków) - grzęda, ponieważ w shintō ptaki są uważane za posłańców bogów) jest charakterystyczną bramą wejściową do chramów (świątyń) i miejsc świętych shintō. Jednocześnie jest to najbardziej rozpoznawalny z elementów architektury japońskiej. Jest to konstrukcja, której podstawowy kształt tworzą dwa słupy złączone u góry dwiema poprzecznymi belkami.

Torii symbolizuje przejście od świata skończonego - fizycznego świata ziemskiego, którego końcem jest śmierć, do świata nieskończonego będącego światem kami (bogów). Torii jest stawiane tam, gdzie może mieszkać kami, a więc nie są rzadkością torii stojące w wodzie, na przybrzeżnych skałach lub w przydomowym ogrodzie - w miejscach szczególnych dla shintō.

Największa torii znajduje się w chramie Itsukushima na wyspie Miyajima i wznosi się na ponad 16 metrów. wikipedia

MarcoPOlO
MarcoPOlO - 2008-08-31 11:09
Hej Wielki Podrózniku !!!
Miło jest "podrózować" z Wami a raczej za....Śledzimy dzielnie kolejne interesujące miejsca i wzdychamy troszkę z podziwu i troszkę z nutką zazdrości.Gorące pozdrowienia z gorącej jeszcze Polski slą Adaśko i Marek z Zielonej Góry.
P.S.Właśnie kończymy wizytę w metropolii "morskiej" Szczecinie i udajemy się z północy na południe kraju Lecha,Czecha i Rusałki przez góry lasy i doliny do Grodu słynącego z wina nie mającego winnic .....i to jest największą zagadką ściągającą do miasta wielki rzesze turystów....Przybądzcie i Wy kiedyś i Gródu naszego sławe w śiat ponieście Zapraszamy!!!

domela
domela - 2008-09-01 21:43
oj,mienta,mienta,caly Ty! uwazajcie na siebie,bawcie sie dobrze i wroccie cali i zdrowi do domu. sciskam was mocno. buziaczki